loading...
GAME
KELOD بازدید : 24 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

نبرد در سیاره بیگانه

N/A
 

امتیاز اعضـــــــا :
(0 عضو امتیاز داده است.)

0.0
 

امتیاز شمــــا :

0

Lost Planet نامی نیست که بازیکنان با شنیدن آن هیجان زده شوند. پس از عرضه دو نسخه که چندان هم عالی از کار درنیامدند، خیلی از ما انتظار عرضه دنباله ای از این بازی به این زودی ها را نداشتیم. اما Capcom بازی Lost Planet 3 را معرفی کرد. این بازی فضایی متفاوت نسبت به نسخه های قبلی دارد و اتمسفر اکشن آن، شرایطی مانند بازی Dead Space را به وجود آورده است. Lost Planet 3 تا اینجای کار یکی از سورپرایزهای بزرگ 2012 از سوی Capcom بوده و قرار است که یک تیراندازی سوم-شخص تاکتیکی را پیش روی بازیکنان قرار دهد. داستان بازی بر اساس اکشن و حالت های Survival Horror نوشته شده و همین موضوع باعث جذاب تر شدن این بازی نسبت به نسخه های قبل شده است.

بعد از عرضه دو نسخه از این سری از بازی ها، بازیکنان در نقش شخصیتی به نام جیم (Jim) قرار می گیرند. او عضو یکی از اولین کلونی هایی است که راهی سیاره یخ زده E.D.N III شده و یکی از کارگرانی است که با کار کردن زیاد و جمع آوری پول، سعی می کند زندگی خوبی را برای همسرش به ارمغان بیاورد. داستان بازی بیشتر درباره این شخصیت است و بازیکنان با مشکلات او در جریان بازی مواجه می شوند. در جدیدترین دمویی که از این عنوان منتشر شد، بازیکنان بازی را از یک تشکیلات زیر زمینی شروع کردند که جیم در آنجا حضور دارد. صحنه های بازی و انیمیشن های صورت شخصیت ها در جذابیت داستان نقش بسیار مهمی دارند.

در ابتدای این قسمت، جیم یک پیغام از همسرش دریافت می کند و باعث می شود که او به یکباره دگرگون بشود. روند بازی به صورتی است که بازیکنان لحظات هیجان انگیزی را در LP3 خواهند داشت. بازیکنان می توانند در این بازی سوار وسایلی به نام MechWarrior شوند. در این حالت زاویه دوربین به اول-شخص تغییر می کند. استفاده از سلاح های مختلفی که این وسایل دارند، بازی را کمی در این قسمت به Armored Core شبیه کرده است. در این قسمت بازیکنان با درگیری های مختلفی روبرو می شوند و پس از مدتی جیم خودش را در سرمایی وحشتناک تنها می بیند. محیط های خارجی بازی بسیار خوب طراحی شده اند و بازیکنان با مناظر مختلفی مواجه می شوند.

از دید MechWarrior بازیکنان با طوفان های الکتریکی و برفی متعدد مواجه می شوند. در این بازی خطر در هر طرف، بازیکنان را محاصره کرده است. طبیعت بازی نیز می تواند مانند موجوداتی که در طول روند بازی مشاهده می کنید، خطرناک و کشنده باشد. در هر لحظه ممکن است که طوفان های متعددی که در بازی رخ بدهند و بازیکنان در آن گرفتار شوند و از بین بروند. در داخل Mechها بازیکنان باید با ربات های دیگر مبارزه کنند و در خارج از آن باید از دید سوم-شخص با موجودات بسیار درنده مبارزه کنند. شاتگان، نارنجک و بسیاری سلاح دیگر برای بازی طراحی شده که می توانید از آن ها استفاه کنید.

در یکی از قسمت های بازی جیم توسط این موجودات محاصره شد و باید با استفاده از سلاح هایی که در اختیار داشت آن ها را نابود می کرد. در طول این مبارزه ها جیم به انرژی ای به نام Rig نیز نیاز دارد و همیشه امیدوار است که بتواند مقداری از آن را پیدا کند، اما در محیط بازی قسمت هایی وجود دارند که به وسیله Mech نمی توان به آنجا رفت و جیم باید این کار را خودش به تنهایی انجام دهد. سفر با پای پیاده و با شرایط جوی حاکم بر بازی باعث می شود که خستگی بر جیم چیره شود. در خارج از Mechها یک نقشه کوچک روی صفحه بازی به نمایش درمی آید که باید به وسیله آن مسیر را پیدا کرد.

با این قابلیت، هم باید مسیر اصلی بازی را طی کنید و هم باید محل قرار داشتن Rigها را شناسایی کرد. پس از گشت و گذارهای فراوان، جیم خودش را به یک غار می رساند که قبلاً به عنوان یک اقامتگاه (از آن اقامتگاه هایی که قبلاً در Lost Planet 1 و Lost Planet 2 مشاهده کردیم) از آن استفاده می شده است. بازی با همان سبک Survival Horror تازه اش شروع می شود. ابتدا مبارزه با یخ و سرما را مشاهده می کنید و سپس باید در یک اقامتگاه متروک آشنا، با موجودات مختلف مبارزه کنید. البته در بازی به این موضوع نیز اشاره می شود که جیم و گروه همراه او اولین انسان هایی بوده اند که پا به این سیاره گذاشته اند. پس در حقیقت نباید این پناهگاه که توسط انسان ها ساخته شده، در آنجا وجود داشته باشد.

این موضوع از جمله سوالاتی است که در طول داستان بازی به آن برخورد می کنید. بازی Lost Planet 3 به خوبی در برخی قسمت ها از المان های Dead Space استفاده کرده است. مکان های متروک، تخریب شده، تاریک و صداهای عجیب و قریب از جمله مواردی هستند که در این بازی آن ها را مشاهده می کنید. در بسیاری از موارد موجودات وحشتناک بازی دیوارها را خراب می کنند و به یکباره جلوی جیم سبز می شوند. در اینجا باید با چاقو به سر آن ها ضربه زد یا به وسیله سلاح گرم آن ها را از بین برد. البته تیراندازی باید از نزدیک باشد. مبارزه های بازی همان حالت کلاسیک سری Lost Planet را دارند. جیم پس از فرار از این محل، دوباره خودش را در یک طوفان سهمگین پیدا می کند. در قسمت هایی که از این بازی به نمایش درآمدند، به تغییر اتمسفر بازی اشاره شد که یک سناریوی کاملاً جدید را به وجود آورده است.

مبارزه ها در مکان های مختلف، کنترل Mechها و مبارزه با سرما از قسمت های جالب توجه این بازی به حساب می آیند. در ضمن باید به این موضوع نیز اشاره کرد که مبارزه های بازی بسیار عالی و قدرتمند از کار درآمده اند و از نسخه های قبلی یک سر و گردن بهتر هستند. به راحتی می توان به این موضوع اشاره کرد که Lost Planet 3 یک بازی بسیار خوب به حساب می آید که کسی نمی تواند حدس بزند در آن چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. یکی دیگر از مسائلی که خیلی ها را غافلگیر کرد، سازندگان این بازی است. این بازی توسط استودیوی بازیسازی Spark Unlimited ساخته می شود که قبلاً بازی های بسیار بدی مثل Legendary را از آن ها شاهد بودیم، اما به نظر می رسد که همکاری آن ها با Capcom باعث شده که بازی بسیار بهتری را شاهد باشیم. این بازی قرار است در سال 2013 راهی بازار شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 37
  • بازدید کلی : 1,083